Stirling Crauford Moss
Są zawodnicy, którzy nigdy nie osiągnęli najwyższej oceny w wyścigach samochodowych formuły 1, za którą uważa się tytuł mistrza świata, a jednak zaliczani są do grupy najlepszych zawodników wszechczasów. Typowym tego przykładem jest angielski zawodnik Stirling Moss, uważany do dziś za największą postać angielskiego sportu samochodowego. Przez swoiste pojmowanie odwagi i strachu był on najbardziej podobny do Nuvolariego. Zgadzał się z nim także pod względem niesamowitej woli walki, kierując się zasadą „zwyciężyć lub paść”. Jego pech polegał na tym, że przeważnie dysponował samochodem odrobinę niż konkurent słabszym, choć chciał z niego uparcie wydusić maksimum możliwości. Wielkim jego nauczycielem od strony stylu jazdy był Juan Fangio, z którym w 1955 roku tworzył świetny dwuosobowy zespół Mercedesa. Moss najchętniej stosował kontrolowany poślizg wszystkich czterech kół i można tu powiedzieć, że doprowadził go do niespotykanej wprost doskonałości. W czasie swej kariery jeździł na wielu różnych samochodach, od Jaguara przez Maserati, Mercedesa i Vanwalla aż do Coopera i Lotus-Climaxa. Do jego największych sukcesów należy pierwsze miejsce w Grand Prix RFN w 1961 roku. Jego zwycięstwo nad całym zespołem Ferrari prowadzonym przez mistrza świata Phila Hilla można porównać ze zwycięstwem Nuvolariego w roku 1935, biorąc pod uwagę fakt, że miał do dyspozycji o wiele słabszego Lotusa. Po wypadku w Goodwood w poniedziałek wielkanocny 1962 roku utracił wiele ze swych zdolności, zwłaszcza umiejętność szybkiej reakcji, więc zdecydował się na wycofanie ze świata sportów samochodowych.