Naprawa opony czy wymiana koła? Materiały naprawcze (łaty) do opon
Coraz więcej samochodów zamiast koła zastępczego posiada materiały naprawcze do opon. Jest to zazwyczaj niewielki pojemnik, w którym znajduje się pianka do uszczelnienia opony, oraz mały kompres, który podpina się w samochodzie do gniazdka od zapalniczki. Najpierw zajmujemy się odpowiednim napompowaniem opony do ciśnienia zalecanego przez producenta. Dopiero wtedy możemy przejść do piankowania.
Dzięki temu sposobowi, jesteśmy w stanie przejechać jeszcze około 50 km. Dobrym rozwiązaniem są także łaty do opon wraz z klejem. W ofertach znajdziemy różnego rodzaju, a także różnej wielkości. Jedną z zalet jest więcej miejsca w bagażniku, zwłaszcza w samochodach z LPG, gdzie buta zazwyczaj umieszczona jest w miejscu koła zapasowego. Ciężar pojemniczka naprawczego jest mniejszy od koła, co wiąże się take z mniejszym spalaniem paliwa. Jest to również idealne rozwiązanie dla kobiet, gdzie wymiana koła jest ciężka i zajmuje dużo czasu. Naprawić może każdą niewielką dziurę, np. po gwoździu, jedna nie za bardzo poradzi sobie z bocznym uszkodzeniem, czy rozerwaniem na bieżniku.