Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on sie 2, 2017 in Motoryzacja |

Henry O’neal de Hane Segrave i James „Jimmy” Murphy

Sir Henry Segrave należy do grupy wszechstronnych zawodników, którzy wsławili się nie tylko na wyścigach Grand Prix, ale także w dziedzinie rekordów szybkości. Jako pierwszy jadąc samochodem Sunbeam o mocy tysiąca koni mechanicznych przekroczył granicę 200 mil/h i 300 km/h, a w latach 1927 i 1929 był posiadaczem absolutnego światowego rekordu szybkości. Amerykanin pochodzenia irlandzkiego, przyjechał poi wojnie światowej do Wielkiej Brytanii, gdzie reprezentował firmę Sunbeam-Talbot-Darracq. Stał się pierwszym Brytyjczykiem, który jadąc brytyjskim samochodem zdobył laury zwycięstwa w 1923 roku na wyścigach Grand Prix Francji. W rok później, na zawodach Grand Prix Hiszpanii, Segrave wprowadził do zawodów samochodowych nowość, dziś uważaną za rzecz oczywistą, to znaczy kask ochronny. W końcu lat dwudziestych Segrave poświęcił się rekordom szybkości na lodzie i wyścigom łodzi motorowych; w 1930 roku zginął w czasie bicia rekordu prędkości łodzią motorową. James ,,Jimmy” Murphy. Tylko pięć lat trwała kariera zawodnika, który pomimo to zapisał się trwale w historii sportów samochodowych. Stało się to dzięki zwycięstwu w pierwszej powojennej Grand Prix ACF w 1921 roku. Murphy stał się tam pierwszym Amerykaninem, jadącym amerykańskim samochodem Duesenberg, który wygrał europejskie wyścigi Grand Prix. Potem trzeba było czekać aż 39 lat, aby Phil Hill zwyciężył w Grand Prix Włoch. Wielki sezon Murphy’ego to rok 1922, w którym wygrał zawody Fresno 150, Northbay 100, Indianapolis i Beverly Hills 250. W tym właśnie roku został mistrzem USA. Jednakże Jimmy Murphy znalazł na wyścigach, nie tylko zwycięstwa, ale także śmierć.