Pages Menu
 

Categories Menu

Posted by on sie 2, 2017 in Motoryzacja |

Felice Nazarro i Jules Goux

Jeden z najlepszych zawodników wszechczasów, reprezentujący firmę FIAT, Felice Nazzaro uważany jest za wyśmienitego zawodnika ze zmysłem taktycznym, nie przekraczającego granicy ryzyka. Największe sukcesy w swojej długiej karierze zawodnika, trwającej od 1900 do 1929 r., odniósł w 1907 r., kiedy wygrał trzy najważniejsze wyścigi sezonu: Targa Florio, Kaiserpreis i Grand Prix Francji w Dieppe. W latach 1912-1914 produkował nawet własne samochody wyścigowe o dość wysokim standardzie. Zwycięstwo w 1913 roku na wyścigach Targa Florio bezapelacyjnie należało do Nazzara, jadącego samochodem Nazzaro. Jeszcze po pierwszej wojnie światowej Felice Nazzaro udowodnił, że nie stracił nic ze swego kunsztu, kiedy na wyścigach Grand Prix Francji zostawił za sobą nie tylko młodszych, ale także bardziej doświadczonych. W latach 1915-1940 pracował jako kierownik działu sportowego firmy FIAT. Jules Goux. Inżynier za kierownicą, Jules Goux jest absolwentem paryskiej Ecole des Arts et Metiers. Po ukończeniu studiów zaczął pracować jako kierowca jazd próbnych w firmie Peugeot, której był wierny aż do pierwszej wojny światowej. Jest pierwszym Europejczykiem, który wygrał bardzo trudny wyścig 500 mil Indianapolis w USA w 1913 r. Po wycofaniu sięfirmy Peugeotz uczestnictwa w zawodach zaczął jeździć samochodem Ballot, który doprowadził zwycięsko do mety w zawodach Grand Prix Włoch w 1921 r. Jednakże drugi oddech Goux złapał dopiero za kierownicą samochodu Bugatti. W 1926 roku zdobył Grand Prix Francji i Hiszpanii. Jako doradca techniczny pracował w firmie Bugatti jeszcze w wieku siedemdziesięciu lat.